måndag 10 december 2012

Carmina-skorna lever igen!

Jag hade gett upp hoppet. Två utlästningar och mycket smärta under flera veckors försök att gå in skorna och fortfarande förlamande smärta. Antingen erkänner jag felköp eller amputeras lilltån. Jag har egentligen aldrig gillat lilltån särskilt mycket, men skorna var ändå i farozonen ett tag.

Jag bestämde mig ändå för att göra ett sista försök och efter två ytterligare utlästningar på två olika ställen på skorna, kan jag faktiskt ha dem.

Enda nackdelen är att det blivit sträckmärken på skon i längdriktningen. Jag vet inte om de kan tänkas försvinna/minska efter ett tags putsning?


2 kommentarer:

  1. Tyvärr kommer dom ej att försvinna, lädret är ett naturligt material fullt av fibrer, ådror etc som kommer fram när man stretchar ut lädret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jag har faktiskt putsat ganska energiskt på dem och det har blivit väsentligt mycket bättre.

      Jag tror dock inte att de kommer försvinna helt.

      Med vänlig hälsning,
      Wooster

      Radera