fredag 18 januari 2013

Vattenfläckar?

Edit:
Efter en ordentlig och grundlig rengöring med kemisk ren bensin och Saphir Crème nettoyant följt av en ordentlig omgång skokräm, är vattenfläckarna ett minne blott.

Hej vänner!

Idag var det -14 i morse, men mina Loakekängor presterade bra.
Möjligen finns ett behov av varmare strumpor och/eller innersula då kylan leds genom Dainitesulan och det kyler lite underifrån.



Nåväl, som rubriken antyder gällde det inte detta utan snarare att jag fått lite tråkiga vattenfläckar framtill på skorna. Syns på andra bilden. De yttrar sig som upphöjningar som dyker upp i gränsen mellan den del av ovanlädret som blivit blött och den mer torra delen.



Jag har givetvis googlat detta och hitta tusen olika sätt och tips. Men jag litar mer på min trogna läsarskara och efterlyser tips i kommentarsfältet. Det kan ju vara till glädje för andra än jag i dessa tider.

Cheers och trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Låt torka rejält före puts. Sen tycker jag att såna skador får man stå ut med. Människor har också ärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Det var så jag gjorde. Jag tror dock att man ska kunna få bukt med det helt.

      Är det gamla tricket med en droppe vatten i taget och en fin bomullstrasa samt att vara bestyckad med tålamod aktuellt månne?

      Mvh

      Radera