måndag 11 februari 2013

Trevligt besök på Skoaktiebolaget

Idag blev det ett besök på skoaktiebolaget.

Jag har mina Carmina parkerade på kontoret och insåg att det vore praktiskt med lite skoputs i byrålådan. Under en tid har jag funderat på att testa Burgol för att se hur den står sig jämfört med Saphir (MDO). Sagt och gjort, en burk inhandlades:



Jag kunde förstås inte låta bli att börja prata skor med den trevlige herren i butiken och även en intet ont anande kund som råkade vara där. Det blev iallafall ett trevligt samtal där framförallt Carmina diskuterades från olika perspektiv. Eftersom jag är på jakt efter ett par skor i "tan" var jag förstås tvungen att prova ett par. Det blev en derbybrogue med Dainitesula. Passformen var otroligt bra trots att det var en 9,5 (normalt har jag 10F). Mina Carmina på Armourylästen är 10,5!
Jag var snubblande nära ett inköp, men jag har lovat mig själv att låta nästa köp ta tid och att prova många modeller innan jag bestämmer mig så jag gick därifrån med endast en burk Burgol. Det var svårt då, men känns rätt nu. Länk till skorna finns här.


Obs. Ovan bild är tagen från Skoaktiebolagets hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar